І. Загальні положення освітньої програми

Освітня програма передбачає:

- формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності

дитини;

- виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

- утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини, розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Освітня програма складена:

· для 1-3 класів –за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна – Нова українська школа, затвердженою Колегією Міністерства освіти і науки України 23.02.2018, додаток 1, наказами Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272, 1273;

· для 4 класів - за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572 (додаток 1) із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 №460;

· для 5–9 класів – за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти II ступеня, затвердженими від 20.04.2018 №№ 405 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти» (таблиця 10, 13).

·

Зміст програми має потенціал для формування у здобувачів таких ключових компетентностей:

1) вільне володіння державною мовою, що передбачає уміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, а також любов до читання, відчуття краси слова, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження, готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях;

2) здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами, що передбачає активне використання рідної мови в різних комунікативних ситуаціях, зокрема в побуті, освітньому процесі, культурному житті громади, можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях, оволодіння навичками міжкультурного спілкування;

3) математична компетентність, що передбачає виявлення простих математичних залежностей в навколишньому світі, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань, усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

4) компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, що передбачають формування допитливості, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів, пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;

5) інноваційність, що передбачає відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо), формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, провадити професійну діяльність, відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади;

6) екологічна компетентність, що передбачає усвідомлення основи екологічного природокористування, дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

7) інформаційно-комунікаційна компетентність, що передбачає опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях;

8) навчання впродовж життя, що передбачає опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, організацію власного навчального середовища, отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і в групі;

9) громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, усвідомленням рівних прав і можливостей, що передбачають співпрацю з іншими особами для досягнення спільної мети, активність в житті класу і школи, повагу до прав інших осіб, уміння діяти в конфліктних ситуаціях, пов’язаних з різними проявами дискримінації, цінувати культурне розмаїття різних народів та ідентифікацію себе як громадянина України, дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання здорового способу життя;

10) культурна компетентність, що передбачає залучення до різних видів мистецької творчості (образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

11) підприємливість та фінансова грамотність, що передбачають ініціативність, готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці, готовність до втілення в життя ініційованих ідей, прийняття власних рішень.

Спільними для всіх ключових компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, співпрацювати з іншими особами.

Наскрізні лінії

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; вони враховуватимуться при формуванні шкільного середовища.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.

1. Для наскрізної лінії«Екологічна безпека та сталий розвиток»– це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.

2. Метою вивчення наскрізної лінії«Громадянська відповідальність»є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок.

3. Завданням наскрізної лінії«Здоров'я і безпека»є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище.

4. Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.

ІІ. Пояснювальна записка

Гімназія «ТРИВІТА» Львівської міської ради - це середній загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів, який забезпечує надання початкової та базової загальної середньої освіти, створений відповідно до рішення виконавчого комітету Львівської міської Ради від 28.07.2000р № 416 «Про створення загальноосвітньої Авторської школи «ТРИВІТА», затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 31.08.2000 р. №762-а «Про зміни в мережі навчально-виховних закладів міста Львова».

Форма власності комунальна.

Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу:

79066, м.Львів, вул.Зубрівська,1; тел.245-45-46; ел.пошта: tryvita@ukr.net

Загальна кількість класів – 14.

Кількість учнів – 320.

В умовах реалізації Концепції «Нова українська школа» та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 19 січня 2017р. №79 «Про проведення всеукраїнського експерименту за темою «Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл» на базі загальноосвітніх шкіл України» Авторська школа «ТРИВІТА» включена до переліку експериментальних навчальних закладів.

Авторська модель «Школа «ТРИВІТА»» - це школа духовно-морального спрямування, в якій створено умови для навчання, виховання та формування цілісної особистості на засадах християнських цінностей.

На виконання наказу управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 30.01.2018р. №36р «Про зміну типів та назв загальноосвітніх навчальних закладів м.Львова» назву «Загальноосвітня авторська школа «ТРИВІТА» м.Львова» змінено на «Гімназія «ТРИВІТА» Львівської міської ради».

ІІІ. Особливості організації освітнього процесу

Початкова школа

Початкова освіта – це перший рівень повної загальної середньої освіти, який відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій.

Метою початкової освіти є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей та розвиток самостійності, творчості, допитливості, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві, продовження навчання в основній школі.

Навчальні плани школи І ступеня складені на основі:

· для 1-3 класів - за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна – Нова українська школа, затвердженою Колегією Міністерства освіти і науки України 23.02.2018;

· для 4 класів - за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011 № 572 (додаток 1) із змінами згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 16.04.2014 №460.

Години навчального предмета фізична культура у 1-4 класах розподілені між фізичною культурою (2 год) та фізичною культурою (ритміка) (1 год).

За рахунок годин варіативної частини навчального плану введено курси за вибором:

Ø «Українське народознавство» - 4 класи – 1 година на тиждень;

Ø «Основи християнської етики» - 1-4 класи – по 1 година на тиждень

Основна школа

Навчальні плани школи для 5–9 класів складені за Типовими освітніми програмами для закладів загальної середньої освіти II ступеня, затвердженими від 20.04.2018 №№ 405 «Про затвердження типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти» (таблиця 10, 13).

Для реалізації основних завдань за рахунок варіативної складової:

Ø замість курсу «Етика» викладатиметься курс «Основи християнської етики» у 5-6-х класах по 1 годині на тиждень та продовжено вивчення даного курсу у 7-9 класах:

· у 7 класах- 1 год. на тиждень;

· у 8 класах - 1 година на тиждень;

· у 9 класах - 1 год. на тиждень.

Викладання курсу «Фінансова грамотність» здійснюється за рахунок варіативної складової у 5-8-х класах – 1 год. на тиждень.

Структура 2020/2021 навчального року

1. Навчальний рік розпочинається 1 вересня 2020р.

2. Навчальні заняття завершуються 28.05.2021р.

3. Навчання організовується за семестровою системою.

Тривалість семестрів:

І семестр – з 1 вересня до 30 грудня 2020року;

ІІ семестр – з 20 січня до 28 травня 2021 року.

4. Тривалість канікул:

осінні – 5 днів -з 26 жовтня до 30 жовтня;

зимові – 20 днів - з 31 грудня до 19 січня;

весняні – 5 днів- з 22 березня по 26 березня.

5. Тривалість навчального тижня – 5 днів.

6. Навчальні екскурсії та навчальна практика проводяться згідно додатку до листа МОН України від 06.02.08 №1/9-61 «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів».

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи гімназії "ТРИВІТА"
на 2020-2021н.р.
Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
1 2 3 4 1-4 кл.
Математика 3 3 4 4 14
Українська мова 5 5 5 5 20
Англійська мова 2 3 3 3 11
Я досліджую світ* 7 8 7 7 31
мовно-літературна 2 2 2 2 8
математична 1 1 1 1 4
природнича 1 1 1 1 4
технологічна 1 1 1 1 4
громадянська та історична 1 1 1 1 4
соціальна і здоровʹязбережна 1 1 1 1 4
інформатична 1 1
Інформатика 1 1 2
Музичне мистецтво 1 1 1 1 4
Образотворче мистецтво 1 1 1 1 4
Фізична культура 2 2 2 2 8
Фізична культура (ритміка) 1 1 1 1 4
Разом 22 24 25 25 88
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації 1 1 1 1 4
Основи християнської етики 1 1 1 1 4
Всього 23 25 26 26 100
Гранично допустиме навантаження на учня
(без урахування факультативів, додаткових занять) 20 22 23 23
5-денний робочий тиждень
Директор Г.П.Станіславська
ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
початкової школи гімназії "ТРИВІТА"
на 2020-2021н.р.
Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у 4 класах
Математика 4
Українська мова 3,5
Літературне читання 3,5
Англійська мова 2
Природознавство 2
Я у світі 1
Фізична культура 3
Основи здоров’я 1
Музичне мистецтво 1
Образотворче мистецтво 1
Трудове навчання 1
Інформатика 1
Разом 21+3
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації 2
Основи християнської етики 1
Українознавство 1
Всього 26
Гранично допустиме навантаження на учня
(без урахування факультативів, додаткових занять) 23
5-денний робочий тиждень
Директор Г.П.Станіславська

ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
гімназії "ТРИВІТА" (основна школа)
на 2020-2021 н.р.
Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
5 6 7 8 9 Разом
Математика 4 4 8
Алгебра 2 2 2 6
Геометрія 2 2 2 6
Українська мова 3,5 3,5 2,5 2 2 13,5
Перша іноземна мова (англійська мова) 3+0,5 3+0,5 3 3 3 15+1
Друга іноземна мова (німецька мова) 2 2 2 2 2 10
Українська література 2 2 2 2 2 10
Зарубіжна література 2 2 2 2 2 10
Історія України 1 1 2 1,5 5,5
Всесвітня історія 1 1 1 3
Історія (інтегрований курс) 2 2
Основи християнської етики 1 1 0+1 0+1 0+1 2+3
Правознавство (практичний курс) 1 1
Природознавство 2 2
Біологія 2 2 2 2 8
Географія 2 2 2 1,5 7,5
Фізика 2 2 3 7
Хімія 1,5 2 2 5,5
Фізична культура 2 2 2 2 2 10
Основи здоров'я 1 1 1 1 1 5
Музичне мистецтво 1 1 1 3
Образотворче мистецтво 1 1 1 3
Мистецтво 1 1 2
Інформатика 1 1 1 2 2 7
Трудове навчання 2 2 1 1 1 7
Разом 28,5+0,5 31,5+0,5 32+1 33+1 34+1 163
Додаткові години на предмети інваріантної складової, курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації 1 1 1 1 4
Фінансова грамотність 1 1 1 1 4
Всього 30 33 34 35 35 167
Гранично допустиме навантаження на учня (без урахування факультативів, додаткових занять) 5-денний робочий тиждень 28 31 32 33 33
Директор Г.П.Станіславська

ІV. Перелік навчальних програм

Освітні навчальні програми

Початкові класи

для 1 -3 класів - за Типовою освітньою програмою для закладів загальної середньої освіти (1-4 класи), розробленою під керівництвом Р.Б.Шияна

Предмет Клас Програма за якою працюємо Наказ
1 Математика Українська мова Англійська мова Я досліджую світ* · мовно-літературна · математична · природнича · технологічна · громадянська та історична · соціальна і здоровʹязбережна · інформатична Музичне мистецтво Образотворче мистецтво Фізична культура Фізична культура (ритміка) 1-3 Типова освітня програма початкової освіти (автор Р.Шиян) Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272, 1273.

Початкові класи

для 4 класів - за Типовими навчальними планами початкової школи, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 10.06.2011№ 572(із змінами); які затверджені наказом МОН від 05.08.2016 № 948

Предмет Клас Програма за якою працюємо Наказ
1 Українська мова 1-4 Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
2 Літературне читання 2-4 Літературне читання. загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 клас.Навчальна програма для и(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
3 Математика 1-4 Математика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
4 Інформатика 2-4 Інформатика. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2-4 класів(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
5 Природознавство 1-4 Природознавство. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
6 Я у світі 3-4 Я у світі. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 3-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
7 Основи здоров’я 1-4 Основи Здоров'я. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
8 Фізична культура 1-4 Фізична культура. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
9 Образотворче мистецтво 1-4 Образотворче мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
10 Музичне мистецтво 1-4 Музичне мистецтво. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи(ОНОВЛЕНО) Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
11 Іноземна мова 1-4 Іноземні мови. Навчальні програми для 1–4 класів загальноосвітніх навчальних закладів та спеціалізованих шкіл Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
12 Трудове навчання 1-4 Трудове навчання. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1–4 класи Наказ МОН від 05.08.2016 № 948
13 Українознавство 2-4 Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українознавство 1-4 кл. Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах" (лист №14.1/12-Г-686 від 27.12.2013

5 – 9 класи

· для 5-9-х класів - за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 03.04.2012№ 409(із змінами); затверджені наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 "Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів".

Предмет Клас Програма за якою працюємо Наказ
1 Українська мова 5-9 УКРАЇНСЬКА МОВА. Програма для 5-9-х класів ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
2 Українська література 5-9 УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. Програма для 5-9-х класів ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
3 Історія 5-9 ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 5–9класи навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
4 Математика Алгебра Геометрія 5-6 7-9 МАТЕМАТИКА 5-9 класи навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
5 Фізика 7-9 Фізика 7-9 класи навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
6 Хімія 7-9 Хімія 7-9 класи навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
7 Біологія 6-9 БІОЛОГІЯ 6– 9 класи Навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
8 Інформатика 7-9 ІНФОРМАТИКА 5-9 класи Навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
9 Інформатика 5-6 ІНФОРМАТИКА 5-9 класи, для учнів які вивчали в 2-4 класах Навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
10 Англійська мова Німецька мова 5-9 8,9 Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 9 класи Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
11 Географія 6-9 ГЕОГРАФІЯ 6 – 9 класи Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
12 Зарубіжна література 5-9 ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
13 Музичне мистецтво Образотворче мистецтво Мистецтво 5,6 5,6 7-9 МИСТЕЦТВО 5– 9 класи Навчальна програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
14 Трудове навчання 5-9 ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 5–9 класи Програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
15 Креслення 8-9 ПРОГРАМА КУРСУ ЗА ВИБОРОМ КРЕСЛЕННЯ ДЛЯ ЗНЗ Лист МОН України від 19.11. 2013 №1/11-17679.
16 Природознавство 5 ПРИРОДОЗНАВСТВО 5 клас Програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
17 Фізична культура 5-9 Навчальна програма З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ для ЗНЗ 5–9 класи затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407
18 Правознавство 9 Навчальна програма з основ правознавства для 9 класу Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017
19 Основи здоров’я 5-9 ОСНОВИ ЗДОРОВ'Я 5 –9 класи Програма для ЗНЗ Наказ. МОН України від № 804 07.06.2017

Програмне забезпечення варіативного компоненту

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

№ з\п Назва курсу Клас К-ть годин Науково-методичне забезпечення (програма)
1 Українське народознавство 4 1 Програма курсу за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів «Українське народознавство. 1-11 класи» (За редакцією С.Павлюка)
2 «Основи християнської етики» 1 2 3 4 1 1 1 1 Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи християнської етики.1-11класи.- Острог: Видавництво Нац. університету «Острозька академія» , 2010

ОСНОВНА ШКОЛА

№ з\п Назва курсу Клас К-сть годин Науково-методичне забезпечення (програма)
1 Основи християнської етики 5 6 7 8 9 1 1 1 1 1 Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи християнської етики.1-11класи.- Острог: Видавництво Нац. університету «Острозька академія» , 2010.
2 Фінансова грамотність 5 6 7 8 1 1 1 1 Програма курсу за вибором «Фінансова грамотність», 5-9 класи . За загальною редакцією доктора економічних наук, професора Смовженко Т.С., схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах» комісією з економіки Науково-методичної ради з питань освіти МОН України лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 29.05.2015 № 14.1/12-Г-328
Кiлькiсть переглядiв: 113

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.