ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
на засіданні педагогічної ради
(протокол від 31.08.20р. №6)
Директор Г.П.Станіславська
Голова педагогічної ради
Г.П.Станіславська

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ

Гімназії «Тривіта» Львівської міської ради

на 2020 – 2024 рр.

Львів – 2020

ЗМІСТ

ВСТУП

Нормативно-правова і організаційна основастратегії

SWOT-аналіз внутрішніх і зовнішніх факторів функціонування закладу

І. МІСІЯ, ВІЗІЯ, ЦІННОСТІ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. МЕТА, ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ

ІІІ. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ

Проєкт «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА-ШКОЛА ПОВНОГО ДНЯ»

Проєкт «АБЕТКА ХАРЧУВАННЯ»

Проєкт «ПРОФЕСІЙНА МАЙСТЕРНІСТЬ ПЕДАГОГІВ»

Проєкт «ОБДАРОВАНІСТЬ»

Проєкт «НАВЧАЄМОСЯ РАЗОМ»

Проєкт «STEM - ОСВІТА В ШКОЛІ»

Проєкт «ЗАКЛАД ОСВІТИ – ТОЛЕРАНТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ, СТОП БУЛІНГ»

Проєкт «МЕДІАЦЕНТР – ОСНОВА РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ»

Проєкт «СУЧАСНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ»

Проєкт «ЕКОВИХОВАННЯ. СОРТУВАННЯ СМІТТЯ. СТАЛИЙ РОЗВИТОК»

Проєкт « ФІНАНСОВА ГРАМОТНІСТЬ»

Проєкт "НАВІГАТОР ПО ЕТИКЕТКАХ"

Проєкт «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ. ЛЬВІВ ЩО ЛЮБИТЬ ТВАРИН»

IV. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

ВСТУП

Гімназія «ТРИВІТА» Львівської міської ради - це середній загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів, який забезпечує надання початкової та базової загальної середньої освіти, створений відповідно до рішення виконавчого комітету Львівської міської ради від 28.07.2000р № 416 «Про створення загальноосвітньої Авторської школи «ТРИВІТА», затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 31.08.2000 р. №762-а «Про зміни в мережі навчально-виховних закладів міста Львова».

Форма власності комунальна.

Юридична адреса загальноосвітнього навчального закладу:

79066, м.Львів, вул.Зубрівська,1; тел.245-45-46; ел.пошта: tryvita@ukr.net

Загальна кількість класів – 14.

Кількість учнів – 320.

В умовах реалізації Концепції «Нова українська школа» та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 19 січня 2017р. №79 «Про проведення всеукраїнського експерименту за темою «Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл» на базі загальноосвітніх шкіл України» Авторська школа «ТРИВІТА» включена до переліку експериментальних навчальних закладів.

Авторська модель «Школа «ТРИВІТА»» - це школа духовно-морального спрямування, в якій створено умови для навчання, виховання та формування цілісної особистості на засадах християнських цінностей.

На виконання наказу управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 30.01.2018р. №36р «Про зміну типів та назв загальноосвітніх навчальних закладів м.Львова» назву «Загальноосвітня авторська школа «ТРИВІТА» м.Львова» змінено на «Гімназія «ТРИВІТА» Львівської міської ради».

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА І ОРГАНІЗАЦІЙНА ОСНОВАСТРАТЕГІЇ

Стратегія розвитку Гімназії «Тривіта» Львівської міської ради на 2020-2024 роки (далі - Стратегія) розроблена відповідно до

Ø Конституції України;

Ø Закону України «Про освіту»;

Ø Закону України «Про загальну середню освіту»;

Ø Закону України «Про охорону дитинства»;

Ø Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей»;

Ø Закону України «Про сприяння становлення та розвитку молоді в Україні»;

Ø КонвенціїООНпро права дитини;

Ø Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до2021року;

Ø Національної доктрини розвитку освіти України;

Ø Національної концепції громадського виховання;

Ø Національної доктрини розвитку освіти;

Ø Концепції реалізації державної політики в сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа” на період до 2029 року;

Ø Концепції національного виховання;

Ø Освітнього напрямку Державної програми „Освіта. Україна ХХІ століття”;

Ø Державного стандарту початкової загальної освіти;

Ø Державного стандарту базової і повної освіти;

Ø Програми національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді;

Ø Наказу МОН України № 79 від 19.01.2017 р. «Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл» на базі загальноосвітніх навчальних закладів України на 2017-2021 роки».

Ø Декларація ІІ Ватиканського собору про християнське виховання (лат. Gravissimum educationis). Документів Конгрегації католицької освіти «Католицька школа», «Виховання навичок міжкультурного діалогу в католицькій школі. Жити разом задля суспільства любові»

Стратегія визначає мету, зміст, завдання та проблеми закладу, конкретизує перелік основних напрямів і заходів з реалізації стратегічних завдань.

Стратегія спрямована на

Виконання:
- Конституції України;
- Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших законодавчих та підзаконних актів законодавства у сфері освіти, рішень (розпоряджень) засновника або уповноваженого ним органу, власних установчих документів.
Реалізацію:
- сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників навчально-виховного процесу;
- нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;
Створення належних умов для:

- для навчання, виховання та формування цілісної особистості на засадах християнських цінностей;

- забезпечення особистісного розвитку суб'єктів освітнього процесу;

- забезпечення індивідуальної освітньої траєкторії учнів;
- доступного та якісного освітнього середовища;
- модернізації змісту, методів, форм навчання і виховання, системи контролю й оцінювання, прийняття управлінських рішень;
- гуманних відносин в освітньому закладі;
- соціально-психологічного захисту учасників освітнього процесу, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я учнів, формування здорового способу життя.
- необхідної матеріально-технічної бази.

Стратегія розвитку закладу на 2020-2024 роки може доповнюватися.

Основні завдання:

- підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;

- здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів на засадах християнських цінностей;

- забезпечити збереження та зміцнення здоров'я дітей;

- підтримувати дітей та молодь з особливими освітніми потребами;

- продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів;

- оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;

- удосконалювати системи активного включення сім'ї в процес самовизначення, самореалізації учнів.

SWOT-аналіз внутрішніх і зовнішніх факторів функціонування закладу

І. Освітнє середовище

Стратегічні завдання:

- оптимізувати внутрішні та зовнішні ресурси освітнього середовища;

- активніше залучати педагогічних та соціальних партнерів для рішення завдань підвищення якості освіти;

- використовувати соціокультурне оточення з метою розвитку загального світогляду учнів;

- освоювати різні форми комунікації з метою відкритості гімназії контактам з іншими установами, організаціями, підприємствами.

Очікувані результати: Створення комфортних і безпечних умов навчання учнів та праці педагогів, освітнього середовища вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації, інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору через запровадження педагогіки партнерства.

SWOT-аналіз освітнього середовища

Напрямок Позитивні тенденції Проблеми
1. Забезпечення комфортних і безпечних умов освітнього процесу Проектна потужність закладу - 300 учнів. Загальна площа всіх приміщень 1647,2 кв. м. Кількість поверхів в основній будівлі закладу 4. Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами (архітектурна доступність, наявність пандусу) відсутній пандус для доступу до першого поверху. Вид опалення закладу - центральне. Наявність відремонтованих санвузлів: 2 санвузли - на першому поверсі; 2 санвузли - на третьому поверсі; 2 санвузли - на четвертому поверсі. Кількість навчальних кабінетів - 15 кабінетів. Для задоволення потреб дітей у закладі функціонує гімнастична зала. Наявність кабінетів із сучасним обладнанням: кабінет інформатики Кількість персональних комп'ютерів у закладі: 21, із них підключено до Інтернету - 21, термін придбання становить понад 5 років - 6. Гімназія орендує приміщення в СЗШ №72 м.Львова. Недостатнє фінансування для осучаснення освітнього середовища ЗЗСО: Потрібно зробити водовідведення з даху основного приміщення (3 поверх) Здійснити заміну електромережі закладу та світильників на коридорах. Встановити систему пожежної сигналізації в приміщеннях школи. Потрібно провести капітальний ремонт 2 санвузлів на четвертому поверсі із заміною стояків. Оснащення шкільних кабінетів сучасними засобами навчання Оновлення бази кабінетів. Зношеність комп'ютерної техніки;
Щодо покращення матеріально-технічної бази закладу було зроблено: -заміна вікон у медичному кабінеті, кабінеті заступника директора; -проведено ремонт санвузлів на 3 та 4 поверхах; -закуплено 5 ноутбуків; -50 комплектів парт. У закладі функціонують 14 класів, навчаються 303 учнів. Заміна підлоги в коридорах школи. Заміна системи опалення та водогону.
2. Створення освітнього середовища, вільного від будь -яких форм насильства та дискримінації Проводяться комплексні заходи з протидії булінгу: 1. Інформування школярів, їх батьків, учителів та інших учасників освітнього процесу про запровадження адміністративної відповідальності за вчинення булінгу (цькування) та вироблення небайдужості до проблеми булінгу. 2. Практичний психолог школи впроваджує просвітницько-профілактичні програми, що сприяє формуванню безпечного простору школи: Ø «Сімейна розмова», Ø «Формування навичок безпечної поведінки дітей» Ø («Навчить дитину захищатися» - 4-6років, Ø «Вчимо дитину захищатися» -10-13 років. Ø «Я вмію себе захистити» - 14-15 років. Ø Оцінка розповсюдженості булінгу в школі. 3. Розвиток навичок толерантного спілкування. 4. Розвиток навичок конструктивного вирішення конфліктних ситуацій. 5. Формування знань з правил безпечної поведінки в мережі Інтернет. Відсутність відеокамер (знижує рівень попередження випадків насильства)
3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору В школі функціонують 6 інклюзивних класи. У 2019-2020 н.р. організоване індивідуальне навчання (педагогічний патронаж) для 11 учнів, у 2020-2021н.р. – для 10 учнів. Педагогічні працівники, що навчають учнів з особливими потребами, систематично підвищують фаховий рівень шляхом опрацювання відповідної літератури, відвідування міських семінарів, тренінгів, майстер-класів, консультування з практичним психологом. Організована співпраця з НРЦ Св.Миколая. Активно у своїй роботі педагоги використовують інформаційно-технічне обладнання (мультиборд, таблиці, картки, посібники, підручники, ноутбук, магнітола), що дає змогу підтримувати в учнів інтерес до навчання, попереджувати перевтомлення дітей. На веб-сайті школи створено розділ «Навчання дітей з особливими освітніми потребами» з корисною інформацією, що постійно оновлюється. Налагоджена співпраця з органами охорони здоров'я, що дає змогу вчасно виявляти дану категорію учнів. Пристосування території школи для перебування людей з обмеженими фізичними можливостями
Шляхи реалізації

Зміст заходів Термін виконання Відповідальні Примітка
Залучення альтернативних джерел фінансування навчального закладу Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Оновлення бази кабінетів Постійно Відділ освіти Адміністрація, педагогічний колектив
Оновлення комп'ютерної техніки Постійно Відділ освіти Адміністрація
Заміна підлоги в коридорах школи. За наявності коштів Відділ освіти Адміністрація
Заміна системи опалення та водогону За наявності коштів Відділ освіти Адміністрація
Встановити систему пожежної сигналізації в приміщеннях школи За наявності коштів Відділ освіти Адміністрація
Влаштування водовідведення з даху приміщення За наявності коштів Відділ освіти Адміністрація
Оснащення шкільних кабінетів сучасними засобами навчання Постійно Управління освіти Адміністрація
Співпраця зі Службою у справах дітей, Центром сім'ї та молоді та правоохоронними органами Постійно Адміністрація, практичний психолог, класні керівники
Співпраця з НРЦ св.Миколая, Освітньо-методичним центром ім о.Юліана Дзеровича, Громадською спілкою «Католицька освіта» Постійно Адміністрація, практичний психолог, класні керівники

ІІ. Система оцінювання учнів

Стратегічні завдання:

-підвищити якість освітніх послуг відповідності до Державних стандартів освіти;

-здійснювати освітній процес відповідно до індивідуальних можливостей, інтересів, здібностей учнів;

-вимоги до оцінювання результатів навчання мають визначати з урахуванням компетентнісного підходу до навчання, в основу якого покладені ключові компетентності;

-грунтувати оцінювання на позитивному підході, що передбачає врахування рівня досягнень учня.

Очікуваний результат:

Здійснення стимулюючого оцінювання, що грунтується на позитивному підході, враховує освітню траєкторію кожного учня, спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей.

SWOT-аналіз системи оцінювання учнів

Напрямок Позитивні тенденції Проблеми
1.Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень У своїй роботі педагогічні працівники користуються нормативними документами, а саме: Наказ МОНУ від 13.04.2011 р. №329 “Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти” та Наказ МОНУ від 21.08.2013 р. №1222 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти” . На початку вивчення нової теми учні на чолі з учителем формують критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з теми. При проведенні контрольних видів робіт педагогічні працівники ознайомлюють здобувачів освіти з критеріями оцінювання (усно або письмово). При виставленні оцінки педагогічні працівники аналізують роботу учня, чітко проговоривши сильні та слабкі сторони роботи учня. Аналіз роботи учня грунтується на позитивному підході, аналізується не лише результат, а й процес вивчення навчального матеріалу. Враховується індивідуальний поступ здобувача освіти. Не всі вчителі доводять до відома критерії оцінювання, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень. Не завжди освітній процес спрямовується на формування і розвиток ключових компетентностей, посилення ролі особистісного чинника в засвоєнні навчального матеріалу. Педагогічні працівники більшу увагу приділяють обсягу засвоєних знань, а не тому, як ці знання використовуються для вирішення прикладних завдань. Частина вчителів, які застосовують систему оцінювання, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу, невелика. Проте з кожним роком таких учителів стає більше.
2.Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти Класними керівниками ведеться моніторинг навчальних досягнень учнів класу (для ознайомлення батьків раз на місяць в щоденнику робиться виписка балів учня), згідно якого складається індивідуальна траєкторія здобувача освіти. Педагогічними працівниками відстежується особистий поступ кожного учня, що формує позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилятися. Питання моніторингу навчальних досягнень учнів систематично виноситься на засідання педагогічної ради, нарад при директору. Адміністрацією школи передбачено річним планом моніторингові дослідження якості знань здобувачів освіти: - Учнів 5-х класів з метою виявлення рівня адаптації до навчання в середній школі; - Учнів 3-9 класів з української мови та математики з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання; - Учнів 4 класів з предметів ДПА з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання; - Учнів 9 класів з предметів ДПА з метою виявлення рівня сформованості знань та дотримання критеріїв оцінювання; Не завжди вчителі проводять глибокий аналіз результатів моніторингових досліджень, інколи цей аналіз носить формальний характер.
3.Спрямовувування системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання Педагогічними працівниками у співпраці з батьками формується відповідальне ставлення учнів до результатів своєї роботи. Тісна співпраця налагоджена в 2-Б класі (Осадча Т.М.), 9-а класі (Косик Г.М ), де класні керівники активно залучають батьків до освітнього процесу. На уроках педагогічними працівниками використовується прийом самооцінювання навчальної діяльності здобувачів освіти, що формує відповідальне ставлення до освітнього процесу. Під час канікул педагогічні працівники проводять консультування учнів, які мають проблеми в навчанні. Робота з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання потребує активізації, батьки повинні стати партнерами в даній роботі. Більшої уваги потребує прийом самооцінювання на уроках. Більшу увагу вчителям необхідно приділяти учням, що мають низький рівень знань, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах з даної категорією здобувачів освіти.
Ведеться робота з обдарованими дітьми з метою якісної підготовки до предметних олімпіад, конкурсів, змагань. При проведенні контрольних видів робіт педагогічні працівники ознайомлюють здобувачів освіти з критеріями оцінювання (усно або письмово). При виставленні оцінки педагогічні працівники аналізують роботу учня, чітко проговоривши сильні та слабкі сторони роботи учня. Аналіз роботи учня грунтується на позитивному підході, аналізується не лише результат, а й процес вивчення навчального матеріалу. Враховується індивідуальний поступ здобувача освіти.

Шляхи реалізації

Зміст заходів Термін виконання Відповідальні Примітка
Оприлюднення критеріїв оцінювання в навчальних кабінетах. Грудень 2020 р. Адміністрація
Проведення глибокого аналізу результатів моніторингових досліджень з зазначенням чітких шляхів покращення якості знань учнів. Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Активізувати роботу з батьками щодо формування відповідального ставлення до навчання здобувачів освіти. Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Більш активне впровадження прийому самооцінювання на уроках. Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Більшу увагу вчителям приділяти учням, що мають низький рівень навчальних досягнень, через індивідуальні завдання, роботу на канікулах з даної категорією здобувачів освіти. Постійно Адміністрація, педагогічний колектив

ІІІ. Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

Стратегічні завдання:

-продовжити розвивати ефективну, постійно діючу систему безперервної освіти педагогів;

-оптимізувати систему дидактичного та матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

-підвищити відповідальність кожного за результати своєї професійної діяльності;

Очікуваний результат:

Підвищення якості викладання навчальних предметів педагогічними працівниками, відповідальності за свою професійну діяльність.

SWOT-аналіз педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти

Напрямок Позитивні тенденції Проблеми
1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти Здійснюючи календарне планування уроків педагогічні працівники враховують ступінь складності теми, обсяг навчального матеріалу. Аналізують результативність. У разі необхідності - вносять корективи в планування. Педагоги активно використовують сучасні освітні технології, спрямовують роботу на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями. Систематично використовують на уроках презентації, відеоматеріали , елементи дистанційного навчання, електронний журнал. Належну увагу педагоги приділяють роботі з учнями, що мають низький рівень знань. Для таких дітей готуються індивідуальні завдання, які систематично перевіряються. Відповідно до результатів планується подальша робота з такими дітьми. При оцінюванні враховується особистий поступ учня, що стимулює дитину до роботи. Різноманітний за своїм змістом і достатньо ефективний досвід різних нововведень: - експериментальна робота по введенню курсів за вибором екологічного спрямування; - навчання школярів прийомам дослідницької діяльності та здійснення роботи над дослідницькими проєктами; - створення умов для диференціації змісту навчання; - використання в педагогічній практиці технології різнорівневого навчання, сучасного уроку, інтеграції в навчанні, методу проєктів. Не всі педагоги корегують календарне планування в залежності від результативності роботи учнів. Деякі вчителі проводять уроки, що не відповідають сучасним вимогам і призводить до зниження інтересу учнів до навчання. Не всі педагоги використовують можливості Інтеренет-мережі, ІКТ.
2.Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників У2019 – 2020 н.р. усього працювало 43 педагогічних працівники. Якісний склад педагогічного колективу становив: - спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії – 14, що складає 32%, - спеціаліст І кваліфікаційної категорії – 7, що складає 16%, - спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії – 11, що складає 26%, - спеціаліст – 11, що складає 26%, - вчителі-методисти – 5, що складає 12%, - старші вчителі – 4, що складає 9%. Кількість обслуговуючого персоналу - 10 осіб Педагоги школи активно проходять курси підвищення кваліфікації при ЛОІППО (згідно графіка Управління освіти), курсів Освітньо-методичного центру ім о.Юліана Дзеровича, Громадської спілки «Католицька освіта» Крім того, педагоги школи беруть участь у роботі онлайн-курсів, вебінарів, майстер- класів. Діляться власними напрацюваннями на сторінках фахових видань, інтернет- платформах. Досвідом роботи через друк у фахових виданнях, Інтернет-виданнях активно діляться вчителі Партика Н.В. (початкові класи), Косик Г.М. (хімія), Грималюк І.А.. (учитель християнської етики). Тематика курсів не враховує побажань педагогічних працівників. Низьким є відсоток педагогів, які беруть участь у конкурсах фахової майстерності. Активізації потребує робота з поширення досвіду вчителями школи через друк у фахових та Інтернет-виданнях
3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти З метою врахування думки представники колективу є членами тарифікаційної комісії, атестаційної комісії, комісії зі складання річного плану роботи школи, освітньої програми. Обмін думками між адміністрацією та колективом здійснюється через засідання педагогічної ради, методичні об'єднання, майстер-класи, конференції, наради при директору, консультування. Здійснюється взаємовідвідування уроків та свят між педагогами школи. Батьки є активними учасниками освітнього процесу. Їхня думка враховується при проведенні тарифікації, складанні освітньої програми, виборі класного керівника. Батьки залучаються до проведення позакласних заходів, екскурсій, подорожей. Взаємовідвідування носить більш формальний характер. Недостаньо високим є відсоток батьків, які цікавляться життям школи, класу, є пасивними учасниками освітнього процесу.
4.Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності Педагогічні працівники систематично інформують здобувачів освіти про дотримання правил академічної доброчесності.

Шляхи реалізації

Зміст заходів Термін виконання Відповідальні Примітка
Здійснювати корегування календарного планування в залежності від якості засвоєння учнями навчального матеріалу, результативності роботи учнів. Постійно Адміністрація педагогічний колектив
Активніше впроваджувати сучасні освітні технології, можливості мережі Інтернет з метою активізації пізнавальної діяльності учнів Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Активізувати роботу з поширення досвіду роботи педагогічних працівників через участь у конкурсах фахової майстерності, друк у фахових виданнях, Інтернет-виданнях. Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Активніше упроваджувати практично доцільне взаємовідвідування уроків та заходів з наступним обговоренням та обміном думками. Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Активніше обирати курси підвищення кваліфікації, які відповідають запитам та вимогам педагогічних працівників Постійно Адміністрація, педагогічний колектив
Активніше залучати батьків до освітнього процесу, Постійно Адміністрація, педагогічний колектив

ІУ. Управлінські процеси закладу освіти

Стратегічні завдання:

- підвищення ефективності освітнього процесу на основі результатів моніторингу, здійснено в закладі;

- приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства;

Очікуваний результат: створення освітнього середовища, сприятливого для успішної самореалізації здобувачів освіти та професійного вдосконалення педагогічних працівників.

SWOT-аналіз педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу освіти

Напрямок Позитивні тенденції Проблеми
1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань Стратегія розвитку закладу відповідає особливостям і умовам діяльності закладу (тип закладу - загальноосвітній, мова навчання - українська) Обсяг фінансування відповідно до плану асигнувань загального фонду бюджету на 2020 рік – 8057062 грн. Джерела фінансування - міський бюджет, благодійні внески громадян. Річний план відповідає завданням, що ставить перед собою колектив, сприяє покращенню роботи закладу, відповідає стратегії розвитку. Адміністрацією та педагогами вивчаються думки батьківської громади, учнів закладу і враховуються при складанні річного плану роботи. Щотижня адміністрація школи аналізує виконання річного плану, у разі потреби - вносяться корективи. Діяльність педагогічної ради спрямована на підвищення фахового рівня педагогів і реалізує річний план роботи та стратегію розвитку закладу. З метою вивчення думки батьків та учнів щодо якості освітнього процесу адміністрацією та практичним психологом проводиться анонімне анкетування. Результати виносяться на обговорення педагогічного колективу. Згідно результатів коригується план роботи. На сайті школи оприлюднюються головні документи закладу: установчі документи, Система забезпечення якості освіти, річний план, освітня програма, фінансові звіти. Згідно річного плану проводиться моніторинг якості надання освітніх послуг здобувачам освіти (анкетування, контрольні роботи, відвідування уроків та заходів, самоаналіз, опитування). Приділяється увага створенню комфортних умов для всіх учасників освітнього процесу Батьки, які працюють, не можуть в повній мірі контролювати поведінку та навчання учнів. Коштів, які виділяються на заклад, недостатньо, адже будівля школи потребує капітального ремонту. Матеріально-технічне забезпечення не відповідає сучасним вимогам до освітнього середовища. Діяльність педагогічної ради носить більш формальний характер. Інформація про результатами моніторингових досліджень не завжди доноситься до батьків. До написання річного плану активніше залучати всіх учасників освітнього процесу. Активніше шукати додаткові джерела фінансування.

2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм З метою вивчення задоволення учнями психологічним кліматом в класі, школі практичним психологом школи систематично проводиться анкетування, діагностичні дослідження. У разі потреби індивідуально з батьками учнів проводиться консультування. Тісною є співпраця класних керівників з психологом. З метою формування психологічної культури педагогічних працівників у школі систематично проводяться засідання психолого-педагогічного семінару (керівник Саківська І.). Адміністрація школи демократична, відкрита для спілкування, реагує на зауваження, пропозиції. На звернення реагує згідно чинного законодавства, шукає шляхи вирішення проблем. Учасники освітнього процесу мають змогу спілкуватися як особисто, так і через сайт школи. На шкільному сайті є необхідна інформація для батьків, педагогічних працівників, учнів. Постійно висвітлюються новини з життя школи. У шкільних коридорах є інформаційні стенди для учнів, батьків. Інформація для педагогічних працівників вивішується в учительській або в інтернет-джерелах. Педагогічні працівники не завжди дослухаються до рекомендацій адміністрації, інколи - загостюють конфліктну ситуацію
3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей професійного розвитку педагогічних працівників Педагогічний колектив школи укомплектований повністю. Усі педагогічні працівники працюють за фахом. З метою заохочення педагогічних працівників Колективним договором передбачено вільні дні під час канікулярного періоду за якісну підготовку переможців предметних олімпіад, конкурсів, змагань.

4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою Адміністрація закладу чітко дотримується норм законодавства у питанні дотримання прав учасників освітнього процесу. При отриманні інформації про порушення прав учнів адміністрацією проводиться розслідування, з результатами якого ознайомлюються батьки. Адміністрація школи враховує думку батьків під час вибору предмету для поглибленого вивчення, посилення предметів, вибору класного керівника, розподілі годин індивідуального навчання, виборі вчителів- предметників. Розклад уроків сформовано відповідно до освітньої програми Деякі педагогічні працівники мають проблеми з налагодженням партнерських стосунків з учнями та їх батьками. Через брак приміщень навантаження не завжди рівномірно розподілене
5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності Керівництвом школи забезпечується виконання заходів щодо формування академічної доброчесності. Питання протидії корупції на постійному контролі керівництва. У школі заборонено збір коштів з батьків. Відкрито рахунок для благодійних внесків Відсутність фінансових можливостей стимулювати та підтримувати діяльність творчих, прогресивних, ініціативних учнів

Шляхи реалізації

Зміст заходів Термін виконання Відповідальні Примітка
Активізувати взаємодію із соціальними партнерами (батьками, громадськими організаціями). Постійно Адміністрація
Залучення додаткових джерел фінансування Постійно Адміністрація
Упроваджувати активні форми проведення педагогічної ради Постійно Адміністрація
Доводити до відома батьків інформацію про результатами моніторингових досліджень Постійно Адміністрація
Активніше залучати до написання річного плану всіх учасників освітнього процесу. Постійно Адміністрація
Налагоджувати партнерські стосунки між усіма учасниками освітнього процесу Постійно Адміністрація

І. МІСІЯ, ВІЗІЯ, ЦІННОСТІ, ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ

МОДЕЛЬ АВТОРСЬКОЇ ШКОЛИ - ГІМНАЗІЇ «ТРИВІТА» ЛЬВІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

Ми розумом і серцем збагнули: час відмовитися від старої школи і від усього, з чим вона пов'язана, відмовитися від думки, що в умовах несвободи, нелюбові й неправди можна виховати щасливу людину, що в умовах повсякчасного пригнічення бажань і волі дітей можна успішно ростити і розвивати особистість. Потрібна інша школа – з новою філософією освіти, новою педагогікою, новим змістом, новими стосунками, новим учителем – школа, яка не призводить до руйнації особистості. Для створення такої школи потрібні цілком інші цінності: свобода, любов, правда. Тому випускники середньої школи мають бути готовими до нових суспільних відносин, соціально захищеними й загартованими, морально непохитними, щоб протистояти різним спокусам, готовими до зустрічі з труднощами в умовах конкурентної діяльності. І головне, випускники мають бути здатними до саморозвитку й безупинного самовдосконалення своєї особистості.

Провідна ідея школи: виховання людини, яка почуває себе дитиною Божою, особистістю, сповненою поваги до власного та інших народів з їхніми мовами, віруваннями і звичаями та обрядами, але яка розуміє своє покликання - зростати духовно і допомагати в цьому іншим, не жалкуючи для них праці і щедрості своєї душі, яка сміливо здолає життєві перешкоди, труднощі, і терпляче сприйме удари долі.

Авторська школа «ТРИВІТА» –навчально-виховний заклад духовно-морального спрямування.

Назва школи «ТРИВІТА» - це тріада – ТРИ ВІТА - три життя – «дитина –вчитель - батьки» або «школа – родина - церква».

Наше кредо:

Учні, вчителі, батьки повинні вчитися все життя, вчитися разом, щоб жити у любові

Ø з самим Богом,

Ø один з одним,

Ø у своїй сім’ї,

Ø у своєму місті,

Ø у своїй країні ,

Місія школи

– це створення середовища для навчання, виховання та формування цілісної особистості на засадах християнських цінностей.

Цілісна особистість – це духовно багата, та фізично здорова, освічена, гармонійно розвинута, компетентна особистість з відповідно сформованими духовно-моральними чеснотами характеру.

Очікувані результати – виховання справжніх християн, які мають:

Ø високий рівень знань, що забезпечить здатність до подальшого навчання, праці та відповідального життя в суспільстві;

Ø вміння самостійно навчатись, застосовувати християнські цінності у повсякденному житті;

Ø усвідомлення своїх прав і обов'язків як громадянина та християнина;

Ø вміння реалізовувати власну особистість;

Ø розвинені таланти;

Ø спрямованість на Бога та Його любов;

Ø розуміння смислу родинного життя.

Візія лежить у площині формування суспільства майбутнього та відродження нації шляхом:

1.Творення середовища для забезпечення навчально-виховного процесу на засадах християнських цінностей:

Ø любові;

Ø служіння;

Ø патріотизму;

Ø свобода вибору;

Ø доброзичливості;

Ø довіри;

Ø справедливості;

Ø мужності;

Ø відваги;

Ø терпимості.

2.Навчально-виховний процес передбачає:

• індивідуальну траєкторію розвитку кожного;

• створення умов для розкриття потенціалу кожного;

• впровадження інноваційних технологій;

• сприяння самоосвіті та саморозвитку кожного;

• взаємозбагачення шляхом передачі позитивного досвіду та власного прикладу;

• забезпечення ефективних комунікацій зі зворотнім зв’язком через процеси позитивної взаємодії між суб’єктами: адміністрація – вчитель, вчитель-вчитель, вчитель-учень, вчитель-батьки, учень-учень, батьки-діти.

ІІ. МЕТА, ЦІЛІ, ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ

Мета програми: Створення освітнього середовища для навчання, виховання та формування цілісної особистості на засадах християнських цінностей

Особливим завданням школи є створити у шкільній спільноті атмосферу, оживлену євангельським духом свободи і любові.

Це атмосфера, коли:

Ø всі у школі визнають, що кожна дитина унікальна і є даром Божим;

Ø щоденна молитва як шлях до духовної зрілості;

Ø кожен погоджується з навчально-виховними цілями і співпрацює щодо їхнього досягнення;

Ø міжособистісні взаємини ґрунтуються на любові та християнській свободі;

Ø кожен у щоденному житті засвідчує християнські цінності;

Ø перед кожним учнем постає ви­клик прагнути до найвищого можливого рівня виховання - і загально­людського, і християнського

Ø допомога учню базується на тісному контакті з його батьками. Батьки добре розуміють свою дитину і цілеспрямовано дотримуються вибраної тактики;

Ø стосунки учителя з учнем будуються на основі толерантних взаємовідносин;

Ø всі педагоги знають можливості учня і налаштовані на його підтримку;

Ø життя класу побудоване таким чином, щоб зняти в учня почуття безпорадності і невдачі;

Ø система оцінок і заохочення не побудовані на порівнянні.

Ø вирішення шкільних проблем розглядається крізь призму християнських цінностей.

Школа творить певний центр, у праці й розвиткові якого мають брати спільну участь сім’ї, вчителі, різні культурні, громадські й релігійні товариства, загалом громадське суспільство, та й уся людська спільнота.
Особистість, вихована на основі цінностей - це людина, яка:

· проявляє активну життєву позицію;

· несе відповідальність за свій вибір; свою діяльність;

· володіє свідомістю;

· здатна до різної соціально значимої діяльності і взаєминам з іншими людьми.

Основна мета школи:

Ø допомагати ді­тям сформувати стійкі життєві ідеали на основі християнського світогляду;

Ø дотримуючись державного стандарту освіти, створити сприятливі умови для всебічного гармонійного розвитку дітей;

Ø забезпечити їхнє духовне та фізичне здоров’я;

Ø допомогти дітям максимально розкрити дані їм Богом таланти і здобути освіту.

Шляхи реалізації мети:

Ø духовне зростання че­рез молитву, реколекції, катехизацію, про­щі;

Ø фахове вдосконалення працівників школи завдяки участі в методичних зібраннях, семінарах, у «круглих столах» та педагогічних читаннях;

Ø реалі­зація здобутих навиків через професійну майстерність на практиці;

Ø спів­праця з батьками через проведення загальних, класних та індивідуальних батьківських зборів, родинних свят (із залученням батьків), семінарів, реколекцій;

Ø залучення до співпраці батьківської ради школи та членів бать­ківських комітетів.

Основні завдання школи:

Ø формування християнського світо­гляду і виховання високої духовності;

Ø організація навчальних і практич­них занять, що забезпечуватимуть усебічний гармонійний розвиток дітей;

Ø створення умов для постійного духовного розвитку особистості, вихован­ня національної гордості, поваги до людей інших національностей, інших віросповідань, почуття любові до людей;

Ø виховання в учнів культури пове­дінки, уміння володіти емоціями, узгоджувати особисті інтереси з інтере­сами спільноти.

Розвиток, навчання та виховання здійснюється за формулою: “Допоможи мені це зробити самому”. Учитель не вчить, а допомагає учневі вчитися, пізнавати себе і світ. Учитель не виховує, а допомагає учневі шукати себе кращого, не тисне на учня, а створює йому умови для вільного самовизначення, не принижує його, а окрилює.

Зміст духовного виховання:

Ø Христоцентричний: у центрі духовного виховання дитини - особа Христа.

Ø Аксіологічний: не тільки передавати християнські цінності дитині а й спонукати свідчити про них у повсякденному житті.

Ø Соціокультурний: готувати дитину до життя в сім’ї, громаді, а та­кож у сучасному суспільстві як гідного носія духовних цінностей, як пред­ставника духовної та культурної спадщини серед інших народів.

Ø Особистісний: сприймати кожну дитину як унікальну особистість, створену Богом на Його образ і подобу.

Ø Комунікативний: активна комунікативна взаємодія вчителя, батьків і дітей під час навчання та поза ним.

Ø Творчий: використання різноманітних творчих прийомів, засобів та форм праці, щоб зацікавити навчанням, розвивати віру і творчі здібності.

Ø Діяльнісний: залучення дітей до різних видів діяльності: до відвідин храму, молитви, прогулянки, гри, відтворення ролей, рухової діяльності, до виконання пісень т. д.

Ø Пізнавальний {когнітивний): розвиток пізнавальних здібностей дитини через ознайомлення з навколишнім світом - Божими дарами, любов’ю Творця, через пізнання прекрасного (сакрального) спогляданням, дотиком.

Ø Системний: системна, організована взаємодія всіх компонентів навчально-виховного процесу спрямована на цілісний розвиток особистості.

Ці підходи можна конкретизувати в поданих нижче принципах:

Дидактичні принципи навчання навчання:

Ø доступність. Увесь навчально-виховний матеріал дозується відпо­відно до інтелектуального рівня дітей і є цілком можливим для ви­конання; це виявляється в послідовності викладу: від простого - до складного;

Ø цілісність. Навчальний процес спрямований на розвиток цілісної особистості - її морального, інтелектуального, духовного та фізич­ного розвитку;

Ø наочність. Відбувається завдяки живому сприйманню конкретних предметів і явищ дійсності або ж їх зображень, які зацікавлюють учнів і допомагають їм засвоїти отримані знання;

Ø стимулювання та заохочення. Реалізується передусім через при­клад та постать учителя, який любить свій предмет і вкладає в нього всю свою любов. До конкретних видів стимулювання та за­охочення зараховуємо: пропозицію, прохання, похвалу, увагу, при­вітне ставлення та ін. Різноманітні види діяльності, що відповіда­ють інтересам і потребам учнів, також заохочують і стимулюють до навчання;

Ø активність і творчість. Полягає в залученні дітей до творчих ви­дів діяльності, що пробуджують їхню активність, сприяють вияву ініціативності та роблять навчання жвавішим. Цей принцип реалі­зується через конкретні дії: через залучення дітей до виготовлення різноманітних виробів своїми руками, через участь у пантомімах, іграх, бансах, у піснях із рухами, через творення власних казок, роз­повідей та ін.;

Ø систематичність і послідовність. Досягається завдяки послідов­ності викладу навчально-виховного матеріалу та легкому переходу від засвоєння попереднього до нового матеріалу. Врахування цього принципу в навчанні сприяє системності здобуття знань (систем­ність мислення та відповідна поведінка);

Ø принцип виховуючого навчання. Увесь зміст навчально-виховного процесу спрямований насамперед на виховання глибоко духовної особистості, зрілого християнина;

Ø «сімейне оточення». Ґрунтується на залученні близьких для учнів людей до навчального процесу; полягає у творенні родинної атмос­фери у школі, наповненої любов’ю до Бога та ближніх, миром та довірою;

Ø індивідуальний підхід. Здійснюється через урахування індивідуаль­них особливостей дітей, їх морального та духовного виховання в сім’ї;

Ø емоційність. Передбачає цікавий, жвавий виклад матеріалу, грамот­ну мову вчителя, його уважне ставлення до дітей, використання на­очності та технічних засобів навчання, які викликають почуття ра­дості в учнів від ближчого пізнання Бога.

Виховна робота зосереджена на проблемі: «Учитель і учень- партнери у формуванні особистості на засадах християнських цінностей»

Виховний процес школи передбачає такі конкретні завдання:

Ø прищеп­лювати позитивні духовні, загальнолюдські цінності;

Ø формувати здатність адаптуватися у суспільному житті;

Ø розвивати творчі здібності.

Напрями виховної роботи у школі: громадянське виховання, моральне виховання, родинно-сімейне виховання, національне та патріотичне вихо­вання, релігійне виховання, трудове виховання, формування здорового спо­собу життя, художньо-естетичне виховання, статеве виховання, правове ви­ховання, екологічне виховання, сприяння творчому розвиткові особистості, превентивне виховання. Усі напрями виховної роботи об’єднані у понятті «християнське виховання», яке забезпечує духовне становлення та розви­ток вільної, життєлюбної, талановитої особистості, здатної до творчої ді­яльності й моральної поведінки. В основу освітнього процесу покладено християнські моральні цінності, що забезпечує високий рівень духовності, інтелектуальних знань, а також виховує зрілу і відпові­дальну людину.

Мета формування духовності особистості конкретизується через систему таких завдань:

• формування в учнів ставлення до християнських цінностей як до основи розвитку суспільно значущих рис і якостей особистості

• *пробудження в дітей бажання бути моральними;
*розвиток в учнів чеснот і позитивних моральних якостей, спонукання їх до самовдосконалення

• формування в дітей розуміння сутнісних питань про сенс і мету життя людини та особистісного ставлення до них; *формування в дітей та молоді моральної культури, толерантного ставлення до інших культур і традицій

• формування в дітей та молоді моральної свідомості шляхом організації моральних стосунків дітей за допомогою включення їх у стихійну або спеціально організовану діяльність.

Формування духовності на основі християнських моральних цінностей передбачає вироблення моральних вимог, що відкладаються в свідомості людини й суспільства у вигляді норм, принципів, ідеалів, понять тощо.

Наступний крок – донесення цих вимог і пов’язаних із ними уявлень до свідомості учня для того, щоб вона могла спрямувати і контролювати свої дії, ставити моральні вимоги до інших людей та оцінювати їхні вчинки.

Це завдання виконується за допомогою морального виховання, яке передбачає формування моральних переконань, нахилів, почуттів, звичок, стійких моральних якостей особистості, тобто загалом моральності.

Християнська мораль, утверджуючи людську гідність, гідність до ближнього як до самого себе, розвиває в суспільстві гуманність, що є основою високої культури, що підносить дитину в її власних очах, облагороджує її наміри й бажання.

Ціль християнського виховання:

- Виховати всебічно розвинену особистість на засадах християнських цінностей, яка застосовує їх постійно у своєму житті.

Завдання:

-духовного виховання-збагатити особу духовно, наповнити зміст її життя прагненням до спасіння

-морального виховання-жити за певними моральними законами, щоб своїми вчинками нікому не зашкодити

-соціального виховання-жити серед людей, сприймаючи їх такими, якими вони є, не намагаючись їх змінити для себе

-інтелектуального виховання – сприяти інтелектуальному розвитку згідно з природними задатками та талантами

-естетичного виховання-бачити красу в усьому і в усіх навколо, бо все створив Господь

-трудового виховання-працею можна досягти неможливого

-фізичного виховання-тіло-храм Св. Духа, дбай, розвивай, бережи його!

Виховні принципи навчання:

- любов. Увесь навчально-виховний процес спрямований на пізнан­ня Божої любові, на пробудження в учнів дієвої любові до Бога та ближнього;

- цілеспрямованість виховання. Передбачаєг спрямування навчально -ви­ховної роботи школи на досягнення основної мети - виховання високодуховної особистості;

- наслідування. Духовність учителя та батьків, їхня особистість, по­ведінка та приклад є найкращим виховним засобом впливу на фор­мування духовної особистості. Урахування цього прин­ципу сприяє тому, що духовність учителя та батьків стає міцним фундаментом духовного виховання дітей;

- комплексність. Покликаний забезпечити єдність мети, завдань і змісту духовного виховання; форм, методів і прийомів виховання; виховних впливів школи, сім’ї, засобів масової інформації;

- виховання особистості у спільноті. Полягає в усвідомленні того, що спільнота - могутній засіб духовного виховання дитини, що деякі риси особистості формуються лише у спільноті. Найбільша виховна цінність спільноти в тому, що вона формує повагу, любов та пози­тивне ставлення до інших людей, виховує почуття відповідальності одне за одного, спонукає учнів виробляти в собі відповідні правила поведінки у спільноті, сприяє духовному взаємозбагаченню;

- творчість,ініціативність та самостійність. Завдання виховного процесу - створити відповідні умови для вияву в учнів самостійності, твор­чості, ініціативності, що сприятиме вихованню творчої високодуховної особистості. Цей принцип реалізується че­рез відповідні доручення вчителя для учня, планування різноманіт­них справ, творчу атмосферу, обов’язки учня, які відповідають його інтересам;

- індивідуальний підхід до дітей у духовному вихованні. Індивідуаль­ний ПІДХІД до дітей у вихованні є однією з умов підвищення його ефективності. Виховний процес духовного розвитку особистості значною мірою залежить від того, наскільки в ньому передбачено вікові та індивідуальні особливості дітей. Виховні заходи без огля­ду на індивідуальні особливості дитини малоефективні в духовному розвиткові учня;

- системність, послідовність і наступність у вихованні. Реалізуєть­ся передусім через добір змісту й методики виховної роботи залежно від віку та рівня розвитку учнів. Важливо про­гнозувати можливі наслідки заходів духовного впливу на учня, збільшувати з віком його простір для самостійності, застосовувати індивідуальний підхід до кожного вихованця, а не лише до пооди­ноких дітей;

- співпраця школи, сім’ї і церкви. Цей принцип забезпечує оптимізацію виховного процесу. Він полягає в активному залученні шкільного колективу, учнів, їхніх батьків та церковної спільноти до навчально-виховного процесу, що сприяє духовному взаємозбага­ченню всіх його учасників;

- зв’язок виховання із життям. Спрямований на залучення учнів до спільної діяльності, а також до участі у громадській спільноті, що сприятиме формуванню в дітях духовно-моральних принципів християнського життя;

- природовідповідність. Полягає у врахуванні багатогранної і цілісної природи учня, його вікових та індивідуальних, анатомічних, фізі­ологічних, сімейних, духовних, психологічних, релігійних, націо­нальних та регіональних особливостей;

- культуровідповідність. Передбачає зв’язок з історією народу, його мовою, культурними та релігійними традиціями, з народним мис­тецтвом, духовною єдністю поколінь, що поглиблює в дитині розу­міння власного духовного світу та сприяє духовному вихованню, а також виховує почуття поваги до інших народів та культур;

- гуманістичність і демократизм. Відповідає за створення умов для формування високодуховних цінностей і здібностей дитини, для гуманізації взаємин усіх членів християнського суспільства: по­ваги до особистості, розуміння її потреб, інтересів, довіри. Цей принцип не передбачає будь-якого авторитарного ставлення до учнів, натомість вчить сприймати особистість як найвище творін­ня, як дитину Божу, створену на Його образ і подобу, а отже, і ви­знавати права школяра на свободу, на розвиток здібностей та на вияв індивідуальності.


Завдання програми:

1. Формування багатомірного освітнього простору для дітей віком від 6 до 15 років, орієнтованого на індивідуальний розвиток особистості, через навчання і виховання крізь призму християнських цінностей.

2. Створення ефективної, постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.

3. Продовження роботи щодо створення умов для формування індивідуальних освітніх маршрутів учнів та в системі роботи з обдарованими учнями.

4. Створення умов для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання: педагогічний патронаж, сімейне навчання).

5. Створення сучасного освітнього середовища.

6. Запровадження системи STEM - навчання.

7. Реалізація особистісно-орієнтованого підходу до розвитку, виховання і навчання дітей через відновлення змісту освіти та впровадження провідних освітніх технологій на всіх ступенях навчання.

8. Створення медіа простору для учасників освітнього процесу.

9. Упровадження Концепції Нова українська школа.

10. Впровадження в процес навчання нових інноваційних технологій. Розвиток комп’ютерної грамотності учнів та педагогів школи.

11. Виховання позитивної мотивації навчальної діяльності, старанного та відповідального ставлення до навчання, готовності до практичного застосування знань, вмінь.

12. Виховання особистості через залучення до активної діяльності та всебічний зв’язок школи з життям.

ІІІ. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ

Стратегія розвитку школи за проєктами допоможе визначити і спланувати траєкторію розвитку закладу терміном до 5 років. Під час планування враховані останні нормативні документи МОН України щодо створення в закладах STEM-лабораторій, ресурсних кімнат, медіаосередків.

ПРОЄКТ «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА -ШКОЛА ПОВНОГО ДНЯ»

Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.

Складові Нової української школи:

1. Новий зміст освіти, заснований на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

2. Педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками.

3. Умотивований учитель, який має свободу творчості й розвивається професійно.

4. Орієнтація на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризм.

5. Наскрізний процес виховання, який формує цінності.

6. Нова структура школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя.

7. Децентралізація та ефективне управління, що надасть школі реальну автономію.

8. Справедливий розподіл публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.

9. Сучасне освітнє середовище.

Основні шляхи, спрямовані на реалізацію концепції Нової української школи:

Ø Наскрізний процес виховання, дитиноцентризм,

Ø Педагогіка партнерства,

Ø Зміна змісту освіти – від надання знань – до формування компетентностей,

Ø Підвищення ефективності управління школою, розвиток форм державно-громадського управління освітнім процесом,

Ø Новий учитель нової української школи.

Компетентності, яких набуватимуть учні:

· вільне володіння державною мовою;

· здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

· математична компетентність;

· компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

· інноваційність;

· екологічна компетентність;

· інформаційно-комунікаційна компетентність;

· навчання впродовж життя;

· громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

· культурна компетентність;

· підприємливість та фінансова грамотність.

Спільними для всіх компетентностей є так звані наскрізні вміння:

- читання з розумінням,

- уміння висловлювати власну думку усно і письмово,

- критичне та системне мислення,

- здатність логічно обґрунтовувати позицію,

- творчість,

- ініціативність,

- вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми,

- здатність співпрацювати з іншими людьми.

Очікуваний результат розвитку школи до 2024 року:

1. Змінена структура школи (гімназія з початковою школою)

2. Забезпечується якісна освіта за новими стандартами через впровадження особистнісно орієнтованого навчання

3. Сформована система виховної роботи на засадах педагогіки партнерства (учнів, вчителів, батьків і громадськості), історії та традицій школи

4. Педагогічний колектив – це умотивовані, творчі вчителі, що постійно професійно розвиваються

5. Оновлена матеріально-технічна та інформаційно-технологічна база школи

ПРОЄКТ «СУЧАСНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ»

Метапроекту:

- створення інноваційного, повноцінного, багатофункціонального, мобільного, комфортного освітнього простору для навчання дітей, сприяння розвитку особистості учнів під час освітнього процесу та виховання гідного громадянина і патріота своєї країни, зменшення бюджетних видатків за спожиті енерготеплоносії та популяризації культури енергозбереження серед громади, сприяти рівному доступу до якісної освіти всіх дітей громади.

- створення освітньої платформи, що кардинально поліпшить якість освіти, підвищить довіру суспільства до школи, мотивує дітей до навчання та отримання корисних знань, які знадобляться їм у майбутньому.

Завдання проєкту:

- створення сучасного освітнього середовища орієнтованого на потреби учня

- безпека життєдіяльності учасників освітнього процесу;

- покращення санітарно-гігієнічних умов перебування учнів та працівників школи в закладі освіти за рахунок підвищення енергоефективності будівлі, популяризації культури енергозбереження серед громади;

- покращення естетичного вигляду будівлі;

- створення рекреаційних осередків, функціонального та креативного простору для учнів;

- покращення екологічного стану довкілля та підвищення рівня екологічної свідомості, а також залучення учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища

- обмеження входу на територію школи сторонніх осіб.

Шляхи реалізації проєкту:

Проведення робіт по облаштуванню класів та навчальних приміщень

IV. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Для шкільної громади:

ü Підвищення якості освіти, розширення сфери додаткової освіти;

ü Створення умов для розуміння інклюзії як цінності демократичного суспільства;

ü Підвищення престижу закладу та підвищення рівня взаємодії школи з навколишнім соціумом.

Для здобувачів освіти:

ü підвищення рівня якості навчальних досягнень;

ü формування інформаційних, інтелектуальних та комунікативних компетенцій;

ü формування правової та громадської свідомості;

ü підвищення показників фізичного та психологічного здоров’я;

ü створення ситуації життєвого успіху в усіх сферах шкільної діяльності;

ü здійснення проєктної та дослідницької діяльності, засвоєння науково-технічних знань, розвиток навичок критичного мислення через використання системи STEM - навчання.

Для вчителів:

ü Створення комфортних психолого-педагогічних умов для здійснення професійної діяльності;

ü Покращення матеріально-технічного забезпечення освітнього процесу;

ü Підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

ü Зростання творчої активності педагогів, поширення інноваційних педагогічних технологій на весь колектив та вироблення власних технологій;

ü Створення медіа контенту необхідного для ілюстрування навчального матеріалу, що зробить навчання цікавим, а ґаджети стануть помічниками в навчанні.

Для адміністрації:

ü Активізація діяльності всіх структур закладу;

ü Підвищення ефективності управління;

ü Збереження та підвищення іміджу закладу;

ü Використання механізмів і прийомів стимулювання діяльності педагогів.

Для батьків:

ü Створення умов для задоволення потреб батьків щодо отримання якісної освіти дітьми;

ü Розвиток педагогіки партнерства;

ü Створення умов для: задоволення інтересів і розвитку різноманітних здібностей школярів;

ü Збереження та зміцнення здоров'я дітей;

ü Виховання громадянина здатного до суспільного життя.

Для представників громадськості:

ü Підвищення уваги та інтересу до проблем освітнього процесу у школі;

ü Участь у вирішенні проблем освітнього процесу;

ü Покращення позитивного іміджу школи в соціумі міста, підвищення її конкурентоздатності.

Проєкт «Абетка харчування»

Мета проєкту:

формування первинних знань та навичок з основ здорового харчування як способу збереження і зміцнення здоров’я.

Основні завдання:

· формувати в учнів початкової школи уявлення про основи раціонального та збалансованого харчування, правила здорового харчування, режим харчування, добовий раціон , практичні аспекти впливу харчування на стан здоров’я людини, сезонне збалансоване харчування, необхідність поєднання смаку, кольору та оформлення страв.

· Навчити учнів аналізувати своє харчування, аналізувати свій раціон харчування, пропагувати принципи здорового харчування.

· Сформувати в учнів свідоме ставлення до власного здоров’я та раціонального харчування як способу його збереження і зміцнення.

Очікувані результати:

· вміння орієнтуватися в асортименті найтиповіших продуктів харчування, свідомо вибираючи найкорисніші;

· уміння та навички раціонального харчування, дотримання правил здорового харчування;

· залучення батьків до реалізації Програми;

· привернення уваги уряду та інших державних установ щодо проблеми раціонального харчування школярів.

Шляхи реалізації проєкту:

· Міні-проект “Корисна та шкідлива їжа”, колективна творча справа;

· Використання навчальних посібників та робочих зошитів “Абетка харчування. Їмо правильно”, розроблених на замовлення компанії “Нестле Україна”;

· Інтеграція курсу “Абетка харчування” під час вивчення обов’язкових навчальних предметів .

Проєкт «Ековиховання. Сортування сміття. Сталий розвиток»

Мета проєкту:

виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища, привернути увагу учнів до побутових відходів, виявити джерела екологічних проблем, як наслідок неадекватних дій людей, розвивати здібності «мислити глобально, мислити локально».

Завдання:

· вивчення впливу сміттєзвалищ на людину і природу зокрема;

· виготовлення художньої композиції з паперових та пластикових відходів «Корисне з некорисного»;

· розв’язання задач пов’язаних з даною темою, підбір інформації для виготовлення буклетів: «Не сміти! Природі боляче!» та розповсюдження їх серед мешканців мікрорайону;

· зустріч-бесіда з працівниками ЖЕКу.

Реалізація проекту пов’язана з такими навчальними предметами як: географія та природознавство.

Проєкт « Фінансова грамотність»

Мета: навчити молоду людину правильно розпоряджатися власними фінансами, планувати свій особистий бюджет і захищатися від ризиків, приймати зважені та вірні фінансові рішення щодо:

  • можливостей розширення джерел власних доходів;
  • планування і коригування власних видатків;
  • формування особистих фінансових резервів і здійснення заощаджень;
  • використання кредитних ресурсів і здійснення власних інвестицій.

Завдання проекту:

· запровадження концепцій Нової української школи відповідно до потреб української освіти у розвитку ініціативності та підприємливості учнів,

· покращення їх обізнаності щодо використання фінансових інструментів та функціонування фінансового ринку,

· підвищення рівня соціалізації учнівської молоді.

Проєкт "Навігатор по етикетках"

Мета проєкту :навчити школярів правильно читати етикетки на продуктах харчування,уміти відрізнити і вибрати якісний та корисний товар.

Місія: формувати новий тренд здорового та осмисленого стилю життя у школярів, щоб вони самі приймали рішення, які продукти та бренди вибирати, вміли коректно прочитати інформацію на етикетках та були впевнені у правильності свого рішення.

Очікувані результати:

· отримувати інформацію від виробників та трансформувати її до педагогів, які в подальшому зуміють навчити учнів культурі споживання, відповідальному вибору продукту через уміння читати етикетки.

· виконання дидактичних завдань, які сприяють розвитку практичних навичок: свідомо вибирати та споживати якісний продукт, щоб бути здоровими.

· проводити аналіз складу продуктів за інформацією на етикетках, навчатися складати збалансований раціон харчування для себе та своєї родини.

Проєкт «Маленький принц. Львів що любить тварин»

Метою проекту є формування високого рівня культури ставлення до тварин, розвиток почуття поваги, любові і співчуття, практичного розуміння відповідальності по відношенню до домашніх улюбленців, зменшення кількості безпритульних тварин у місті.

Завдання:

· популяризувати ідею гуманного поводження з тваринами.

· розкривати теми гармонійного співіснування людини і тварини, добробуту чотирилапих.

· знайомити з особливостями поведінкових реакцій домашніх улюбленців та шляхами покращення взаємодії з тваринами.

· застерігати від наслідків безвідповідального та жорстокого поводження з тваринами.

Кiлькiсть переглядiв: 300

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.