Алгоритм роботи учителя під час дистанційного навчання

В умовах дистанційного навчання вчителі стикнулися зновими проблемами. Педагогам довелося швидко опановувати нові формати навчання йінакше готуватися до занять.

Таким чином найголовнішою та найбільшою проблемою виявилося використання засобів комунікації.

Перспективність ізатребуваність засобів комунікації вдистанційному навчанні очевидна. Розвиток інформаційних технологій, необхідність більшої гнучкості та якості освіти вимагають нових підходів.

Розгляньмо способи дистанційного навчання.

1. Уроки йконсультації врежимі реального часу

Ви домовляєтеся зучнями про час, коли буде проведено прямий ефір чи онлайн­зустрічі. На онлайн­уроці ви пояснюєте матеріал, відповідаєте на запитання учнів та ставите запитання їм.

2. Дистанційне навчання через інтерактивні навчальні матеріали

Навчання школярів можна вибудувати через інтерактивні навчальні матеріали, які містять інструкції, навчальний контент (відео, інтерактивні відео, текст, малюнки), самоперевірку, посилання іт.ін. За допомогою таких навчальних матеріалів учень вивчає нову тему самостійно. Для запитань учнів можна створити чат для спілкування, щоб, стикаючись із труднощами, вони продовжували виконувати завдання; можна організувати письмову консультацію увайбері чи телеграмі.

З чого розпочинати підготовку до дистанційного навчання?

1. Планування роботи учителя.

Дайте відповіді на запитання.

· Чого яхочу навчити своїх учнів?

· Як учні цього навчаться?

· Що яможу зробити, аби допомогти учням?

Зважаючи навідповіді, складають план роботи вчителя:

· які навчальні матеріали потрібно створити;

· як перевірити роботу учнів;

· як іколи організувати зворотній зв’язок.

2. Планування роботи учнів.

План роботи для учнів містить:

· тему, за якою дано завдання;

· завдання;

· рекомендовані дату ічас для початку роботи над завданнями;

· терміни виконання завдань;

· час для зустрічей зучителем;

· посилання на навчальні матеріали (якщо ви одразу можете їх надати) чи платформу, де відбуватиметься робота.

3. Визначення способів зв’язку зучнями.

В учнів повинна бути точка входу, через яку вони отримують доступ до навчальних матеріалів (блог, сайт, месенджер тощо).

4. Створення навчальних матеріалів.

Звичні формулювання завдань на кшталт «п. 12, стр. 23–25, прочитати ідати відповіді на запитання» у дистанційному навчанні стають безсенсовими, оскільки не містять навчальної функції. Організувати навчальну роботу дистанційно означає допомогти учневі самостійно розібратися зтим, що він не знає іне вміє. Адля цього учень повинен мати навчальні матеріали та завдання, посильні для його вікової групи.

До навчального матеріалу можна додати інструкції зроботи (так, як би ви пояснювали вкласі), час, потрібний для роботи над завданням іна вивчення матеріалів, рекомендації та підказки.

Проблеми, зякими може зіштовхнутись учитель упроцесі організації дистанційного навчання

Проблема 1.Учні, які не працювали на уроці, можуть не почати працювати йдистанційно. Тут немає загального правила, яке можна порекомендувати кожному вчителеві. Потрібно визначитися індивідуально щодо кожного учня. Для когось спрацює спільна робота зоднокласниками, для когось — навчальний матеріал, поданий інакше, для когось — індивідуальна консультація вчителя тощо.

Проблема 2.На створення навчального матеріалу знадобиться багато часу. Необхідно пам’ятати, що навчальний матеріал створюється не для перевірки пам’яті учнів чи вміння розв’язувати, адля того, щоби їх навчити. Одна справа, коли вчитель укласі пояснює учням, інша справа— зробити так, щоби це знання з’явилося, коли педагог працює дистанційно.

Проблема 3.Варто продумати роботу, яку діти виконуватимуть на оцінку. Вучнів попідруч є найрізноманітніший матеріал, за допомогою якого можна виконати різні завдання. Адля цього слід поміркувати про якість та зміст завдань для учнів.

Проблема 4.Організація домашнього завдання. Список домашніх завдань має допомогти вибудувати подальше закріплення вивченого матеріалу. Слід переглянути обсяг. Можливо, що кількість завдань варто зменшити, оскільки діти ітак достатньо багато часу проводять за комп’ютерами та ноутбуками.

Проблема 5.Необхідно подумати про те, як контролювати учня. Важливо, аби вчитель упершу чергу думав не про те, як іза що поставити оцінку, апро те, як допомогти навчатися учневі.

Автори: І. І. Дорожко,Л. В. Туріщева,НПУ ім. Г. С. Сковороди, м. Харків

Джерело: «Шкільному психологу. Усе для роботи» №7 (139) липень 2020
Кiлькiсть переглядiв: 740

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.